Sayfalar

3 Aralık 2015 Perşembe

Görsel-İşitsel Araçlara Dayalı Öğretimin Yararları-Sakıncaları

Görsel-İşitsel Araçlara Dayalı Öğretimin Yararları
üGüdülenme

Materyal kullanımı öğrencilerin güdülenme düzeyini arttırır.Yani öğrenci dersi daha kolay
anlaşılacağından derse olan ilgisi ve istekliliği artacaktır.

üSomutlaştırma

Materyal soyut konuları somutlaştıracağı için bilgiler daha kalıcı şekilde öğrenilmiş olur.
üYaşantı Ortamı

Materyaller öğrencilerin birden fazla duyu organına hitap eder ve yaparak yaşayarak öğrenmelerini
sağlar. Böylelikle yaşantı ortamı oluşturur.
üÇeşitlilik

Materyal kullanımıyla öğrenme-öğretme sürecinde çeşitlilik artar. Birden fazla materyalle konu en
iyi şekilde öğretilebilir.

üZamandan Tasarruf 

Materyaller zor olan konuları daha basite indireceği için öğrencinin anlaması kolaylaşır böylelikle
derste zamandan tasarruf sağlanır.
üPratik Yapma

Öğrenilen konular daha sonra materyallerle tekrar edilebilir ve pratik yapılabilir.




Görsel-İşitsel Araçlara Dayalı Öğretimin Sakıncaları

üDüşünmeyi Azaltabilir

Elimizde bulunan materyallerin konuyu açık ve basit anlatması öğrencilerin bilgiye rahat ulaşması
düşünmelerini azatlabilir.

üDil Kullanımı

Öğrenciler eğer derste pasif duruma düşerlerse sadece dinleyici olarak kalabilirler bu da dil kullanımlarını kısıtlayabilir.

üPahalılık 

Her konu için hazırlanan materyaler pahalı olabilir.
üTaşıma

Her ders için getirilen materyallerin taşıması zor olabilir. Örn: Daktilo.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder