üKatılım
Derste materyal kullanımı öğrencilerin derte aktif olmalarını sağlar. Bu sayede öğrenmeleri
daha kalıcı hale gelir.
Derste materyal kullanımı öğrencilerin derte aktif olmalarını sağlar. Bu sayede öğrenmeleri
daha kalıcı hale gelir.
üSomutlaştırma
Görsel materyaller sunulan bilgiyi somutlaştırır.özetler ve basite indirger.
Görsel materyaller sunulan bilgiyi somutlaştırır.özetler ve basite indirger.
üDikkati canlı tutar
Derste kullanılan materyaller öğrencinin ilgisini çeker.Dikkatini canlı tutar.Fakat materyallerin
kullanım süresi çok uzun olursa sıkıcı hale gelebilir.
Derste kullanılan materyaller öğrencinin ilgisini çeker.Dikkatini canlı tutar.Fakat materyallerin
kullanım süresi çok uzun olursa sıkıcı hale gelebilir.
üBireysel farlılıklar
Her kişinin bilgiyi alma şekli farklıdır. Materyallerden ne kadar çok yararlanılırsa bu fark o kadar
aza indirilir.
Her kişinin bilgiyi alma şekli farklıdır. Materyallerden ne kadar çok yararlanılırsa bu fark o kadar
aza indirilir.
üHatırlama
Materyallerin kullanımı ne kadar çok duyu organına hitap ederse o kadar kolay hatırlanır.
Materyallerin kullanımı ne kadar çok duyu organına hitap ederse o kadar kolay hatırlanır.
üZamandan tasarruf
Bir resim bin kelimeye bedeldir. Özellikle karmaşık olan anlatılması ve anlaşılması güç olan
konuların öğretiminde materyaler gereklidir.
Bir resim bin kelimeye bedeldir. Özellikle karmaşık olan anlatılması ve anlaşılması güç olan
konuların öğretiminde materyaler gereklidir.
üTekrar kullanılabilme
Farklı derslerde tekrar kullanılan materyaller sunum yapan kişiye hem maliyet hem de zaman
açısından kazanç sağlar.
Farklı derslerde tekrar kullanılan materyaller sunum yapan kişiye hem maliyet hem de zaman
açısından kazanç sağlar.
üBasitleştirme
Görsel ve işitsel materyaller çok karmaşık ve öğrenilmesi zor olan konuları basitleştirir.
Görsel ve işitsel materyaller çok karmaşık ve öğrenilmesi zor olan konuları basitleştirir.
Görsel-İşitsel
Araçların Nitelikleri
üAmaca uygunluk
Kullandığımız materyal amaca uygun olmalıdır.
Kullandığımız materyal amaca uygun olmalıdır.
üKitleye uygunluk
Kullandığımız materyal yaş düzeyine ve bilgi düzeyine uygun olmalıdır.
Kullandığımız materyal yaş düzeyine ve bilgi düzeyine uygun olmalıdır.
üDoğru ve tam öğrenme
Kullandığımız materyaldeki bilginin güncel olması ve açık bir şekilde mesaj iletmesi gerekir.
Kullandığımız materyaldeki bilginin güncel olması ve açık bir şekilde mesaj iletmesi gerekir.
üDüşünmeye yöneltme
Materyalin bir mesaj vermesi gerekir.Yani öğrenciyi düşünmeye ve merak etmeye
yönlendirmelidir.
Materyalin bir mesaj vermesi gerekir.Yani öğrenciyi düşünmeye ve merak etmeye
yönlendirmelidir.
üYeni bilgiler öğretme
Materyal konu hakkında yeni bilgiler öğretmelidir.
Materyal konu hakkında yeni bilgiler öğretmelidir.
üÇeşitli yönlerden açıklayabilme
Kullanılan birden fazla materyal konuyu farklı yönlerden açıklayabilir ve öğrenmeyi
sağlayabilir.
Kullanılan birden fazla materyal konuyu farklı yönlerden açıklayabilir ve öğrenmeyi
sağlayabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder